Besökare

onsdag 1 december 2010

En KALL 1.a december!

Imorse när jag gick upp för att göra välling, vid 06, visade temometern -19,3. Helt sjukt kallt!! Vi har varit lediga allihop idag och hunnit med en del. Barnen öppnade sina paketkalendrar imorse under stor förtjusning:
Det var ett varsitt lejon i paketen, för er som är nyfikna!
 Sen fick Noel en liten gran som han ska ha i sitt rum, också mycket uppskattat! (Lea har redan en). Självklart var vi tvungna att provdansa runt den!
Sen var det dags för bakning! Vi gjorde lussekatter och tjurar som Lea kallade dem (när man rullar ut samma håll, typ som en kringla). Det blev en rejäl hög, så vi får väl se om alla kommer att ätas upp till jul!
Sen gjorde jag lite bullar, typ som vanliga, men jag visste inte riktigt vad jag skulle ha i. Man kan väl inte ha kanel eller kardemumma i? Jag hade i alla fall i mycket smör, socker, lite vaniljsocker och hackade nötter. Ser goda ut, men har inte smakat än.
När allt var färdigt bänkade vi oss framför julkalendern och öppnade sen dagens lucka på ICAs, Bamses, Kalle Ankas och TV/radio-kalendern. Nu sover barnen och vi ska äta revbensspjäll! Nice!


Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Mamma sa att biltermometern visade på -27 när hon åkte hem från jobbet i morse. Det känns lite väl onaturligt kallt. Hur känner du för årets julvärd då, är du nöjd?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är onaturligt, jag håller med! Jag såg faktiskt presskonferensen live på nätet när julvärden presenterades. Tycker väl att Pops är en trevlig prick, men det finns absolut kandidater som jag hellre sett som julvärd. Typ så tycker jag. Själv?

    SvaraRadera