Besökare

söndag 12 december 2010

Kurs, karameller och knäck!

Nu är vi hemma igen efter en innehållsrik helg. I fredags åkte jag och Erik till Mariannelunds folkhögskola på en kurs. Väldigt kul att komma tillbaka dit (gick på skolan 2002-2003). Kursen pågick från fredag förmiddag till lördag eftermiddag och under tiden var barnen hos Eriks föräldrar. Första gången som vi hade barnvakt till Eneas över natten. Kändes lite lyxigt att få åka iväg utan barnen.Vi kom hem igår kväll och slappade i soffan hos svärföräldrarna en stund innan vi la oss. Idag har vi haft Söndagsträffsavslutning i kyrkan. Ja, inte i kyrkan i och för sig, eftersom vi bygger om den. Vi hade hyrt bygdegården och där hade vi en trevlig julavslutning. Barnen spelade ett julspel där Lea och Noel var herdar. Alla barn var jätteduktiga och festen avslutades traditionsenligt med godispåsar.

Lea,  Noel och kompisen Siri sjunger Bä, bä vita lamm

Nu ikväll tog jag tag i att göra årets knäcksats. Älskar knäck, men tycker att det är ganska trist att göra, så nu är det skönt att det är avklarat. Vet inte om det beror på våra kastruller eller om det är spisen, men min knäck måste koka i ca 2 timmar innan den är klar. Men men, nu är det gjort i alla fall, och god blev den!
Jag antar att ni alla har receptet på knäck redan, så det skriver jag inte här. Jag säger bara att ingen jul utan knäck...enligt mig i alla fall.

Mörkret tätnar i advent och vårt tredje ljus blir tänt!

1 kommentar:

  1. Så söta ungar och vad gott med knäck!!! Härligt!

    SvaraRadera