Besökare

torsdag 9 december 2010

Julens dofter...

Gårdagen blev väldigt lyckad. Vi köpte en över 2 meter hög gran, julklappar till nåra kusiner, åt Happy Meal och slappade i soffan på kvällen. Tyvärr mådde inte Eneas så bra, så idag fick alla barn vara hemma, så vi slapp att gå ut nåt idag. Vi hoppas att alla blir bättre nu, eftersom barnen ska bo hos farmor o farfar i helgen. Erik och jag ska till Mariannelunds folkhögskola på kurs. Ska bli väldigt trevligt!

Vi köpte lite julblommor också igår. Jag älskar hyacinter och julstjärnor. Det finns, enligt mig, 3 dofter som definierar julen:
1. Pepparkakor
2. Julgranen
3. Hyacinter

Jag har både i tidningar och på bloggar sett roliga burkar, bakformar och annat som fått ersätta den vanliga blomkrukan till julens blommor. När jag idag skulle plantera min nyinköpta julstjärna valde jag att plocka fram min älskade röda burk som jag fyndat på loppis nånstans. Jag brukar ha den som knäckebrödsburk, men nu när knäcket för tillfället var slut, fick den hoppa in som blomburk istället. Blev lite gulligt tycker jag. Sparar också alla små saker som man brukar få i julgrupper, som svampar, stjärnor, tyghjärtan, glaskulor m.m. Förra året fick vi en söt sovande tomte i en julgrupp. Den passade perfekt nu i knäcke-blom-burken.

Bilden gjorde inte burken riktigt rättvis, den ser inte så här orange ut.
Nu sover grabbarna, Lea ritar julteckningar medan Pettson o Findus-julkalendern står på i bakgrunden. Kanske att man ska passa på att lägga sig en stund på soffan...jag tror nog det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar