Besökare

torsdag 9 december 2010

Några fler goda juldofter...

Nu sitter man här i soffan, ensam. Barnen sover och Erik är iväg på en liten pastorsträff. Eftersom vi åker till Mariannelund imorrn bitti, efter att vi lämnat barnen hos svärföräldrarna, så har packande och åter packande stått på schemat idag. Men nu är det klart, så jag passade på att fixa lite till med mina blommor. Tog en brödform som vi inte använder så ofta och planterade 3 hyacinter i den. Så här blev det:
(svamparna gjorde jag i cernitlera häromveckan)
Har också alltid funderat på att göra den där apelsin/nejlika-grejen. Så jag testade att styla en apelsin nu ikväll och det luktar ju underbart! Hängde den i min ljuskrona, men jag ska nog göra fler tror jag. Får väl se var de hamnar.
Dåligt ljus och dålig skärpa, men ni fattar grejen, eller hur?
Japp, nu blir det i alla fall kvällsmat av nåt slag. Har bara ätit en näve mandlar sen lunch, tror att jag behöver nåt mer...
Kommer hem på söndag, återkommer då! Ha en mysig helg!!!

1 kommentar: