Besökare

lördag 18 december 2010

Pepparkakshus gånger tre

Igår och idag har vi städat, städat lite mer, pyntat, tagit in och klätt gran m.m.m.m. För barnen var det äntligen dags att få fixa sina pepparkakshus också. Jag hade bara köpt delar som jag satte ihop med socker. Däremot var det beställt rosa och blå kristyr och självklart godis att ha på taken. Jag gjorde även lite lila kristyr som blev riktigt snyggt.



Japp, Noel har sin favoritutstyrsel, Leas HelloKitty-klänning
Snart är det väl färdigfixat här hemma. Finns få saker som jag njuter av så mycket som ett rent nystädat hem. När det dessutom är julpyntat och doftar gran, hyacint och pepparkaka, ja då är lyckan gjord!

Såhär blev mitt pepparkakshus när det fått ta plats i tomtelandet. Tomtelandskapet är en tradition som jag växt upp med, då min käre far alltid gjorde ett pepparkakshus och gjorde i ordning ett snöigt landskap kring det. Mycket mysigt tycker jag.
Tomtarna som åker skidor är favoriterna
  
Ha en mysig lördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Så fint!!!! Jag skulle också vilja vara så där pysslig.
    Kram Thessan

    SvaraRadera
  2. Otroligt snyggt - synd att inte "fler" fört traditionen vidare ;)

    SvaraRadera
  3. Thessan: Tack tack! Tycker nog att du är riktigt pysslig av dig, eller?
    Emilia: Ja, jag förstår din tanke. Tror faktiskt att "nån" skulle kunna vara ganska duktig på pepparkakshusbygge, om bara andan föll på.

    SvaraRadera