Besökare

onsdag 8 december 2010

En lugn dag med barnen, utan internet!

Igår funkade inte internet så då fick man hitta på annat än att sitta vid datorn ;-). Alla barn var hemma, Lea kände sig hostig. Det blev en lugn dag. Vi gjorde fruktskål till dockskåpet, julkort till Leas kusin, Noel skrev önskelista m.m.
Fruktskål i zenitlera (eller vad det heter?)
Leas julkort
Noels önskelista till tomten

När Eneas sov passade jag på att diska. Lea satt och ritade och Noel skrev på sin önskelista. Eftersom de satt vid köksbordet kunde jag stå och lyssna på deras små diskussioner, utan att de tänkte på att jag var där. Lyckades fånga en mysig liten dialog, som jag skrev ner direkt efter att jag diskat klart.

Noel: Vad önskar du i julklapp Lea?
Lea: Ja du, jag tror att jag bestämmer mig för...nya pennor.
Noel: Hm..nya pennor...jaha. ("skriver" på sin lista). Vad önskar du mer då lilla vän?
Lea: Ja...det är svårt att förklara. Men jag önskar att det blir en riktigt rolig jul i alla fall!

Idag ska vi åka in till stan och shoppa julklappar och även köpa gran till Noels stora förtjusning!

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jag tror det heter cernitlera men är inte riktigt säker. Höll på mycket med det när jag var liten. Men vilken FIN skål du gjorde (för jag antar att det är du som gjort den)! Och vilket härligt samtal mellan barnen! Bäst att skriva ner när man har det färskt i minnet :)

    SvaraRadera