Besökare

tisdag 30 november 2010

En ganska soft dag...

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Satt framför tv:n en stund när barnen åkt till dagis, gav Eneas mat, sov en stund när han sov. Sen satte jag mig och försökte komma igång med julkorten. Brukar göra en del hemmagjorda julkort till några kompisar, och skicka vanliga bortagjorda (icke att förväxlas med bortgjorda!) till alla som jag inte hinner att göra egna till. Tycker att det är kul att göra egna kort, men faktiskt också ganska trevligt att titta efter fina kort på julmarknader osv. Därför tycker jag inte att det gör nåt att jag aldrig hinner göra hemmagjorda till alla som jag ska skicka till!


När det var dags att hämta barnen på dagis, kom mamma och tog hand om Eneas. Det gjorde att jag kunde hämta Lea och Noel i varsin pulka. Det var riktigt uppskattat kan jag säga!

Förresten, jag fick min almanacka från www.personligalmanacka.se i brevlådan igår. Det är tredje året som jag beställer därifrån. För er som inte hört talas om denna produkt, så kan jag säga att det är en väldigt trevlig almanacka. Man går in på hemsidan, väljer storlek, mönster, färg, text, moduler, väderruta m.m.m.m. Sen betalar man in och ett par veckor senare kommer den hem på posten. Julklappstips: Man kan även ge bort den som en present, alltså ge ett presentkort på hemsidan, så får den lyckliga sen gå in och beställa sin almanacka. Så här ser min nya ut:

Ursäkta de otydliga bilderna, men ni ser ju ungefär hur den ser ut i alla fall :-)
Imorrn är alla lediga, även Erik, så då ska vi baka lussekatter! Kanske att det kan hinnas med en liten pulkatur också, vi får väl se!

1 kommentar: