Besökare

söndag 21 november 2010

Bara EN vecka kvar!

Å vad jag längtar efter att få börja julfixa hemma! Om bara en vecka är det 1:a advent, så mysigt!! Hade tänkt att gå ut i skogen och plocka mossa idag när jag ändå var hos svärföräldrarna (bor i stan annars). Det blev inte riktigt så. Regn och gnälliga barn satte P för mina planer. Men Erik får fixa det imorrn istället, det blir bra! Som tur är så har jag en man som är lika stort julfreak som jag. Detta har även våra barn anammat. Noel (som blir 3 år på juldagen!) har pratat om granen, stjärnan och tomten i stort sett sen förra julen!


Härom veckan köpte vi lera på Panduro (som man bränner i ugnen). Detta för att vi under några tillfällen skulle sitta tillsammans och göra snögubbar, grisar och små tomtar till de kommande tomtelandskapen (japp, landskap i plural, vi ska ha 3 stycken!) Leran är ganska dyr, men man kan göra massor kul med den så det är den värd. Bl.a så har vi gjort blomkruka och fruktskål till Leas dockskåp.


Här kommer en bild på två tomtar jag gjorde härom kvällen.



Ha en skön söndagskväll!!

1 kommentar: