Besökare

onsdag 24 november 2010

En juligare krona...

Idag är alla lediga, även om Erik var tvungen att åka iväg på en litet möte en stund. När han kommer hem ska vi baka pepparkakor!

Jag har en ljuskrona i vardagsrummet som jag tycker mycket om. Jag köpte den för några år sen ganska billigt på IKEA. Jag har under ett antal jular tänkt att göra den extra fin, men det har aldrig hunnits med. Men i år så!

Det var både enkelt och roligt att göra. Det enda som kanske kan vara lite segt är att plocka lingonriset. Men man kan ju alltid be nån annan att göra det. Så gjorde jag. Erik var så snäll att han gick ut häromdagen och plockade lingonris, vit mossa och grön mossa som jag ska ha till olika saker.




 Detta behöver du:

* Ljuskrona (såklart!)
* Lingonris
* Ståltråd
* Tång
* Julmusik (viktigt!)









Sen är det bara att böja med att ta en kvist lingonris och vira runt med ståltråd. Lägg kvistarna lite omlott och fortsätt runt.

Ja sen är det väl bara att fortsätta tills man är nöjd. Jag tycker att det blev jättefint och kommer absolut att göra detta till varje jul hädanefter. Ska nog byta till röda ljus däremot när vi närmar oss jul.

Lycka till!

Ps. Tänk på att använda riset ganska snart efter att du (eller nån annan) har plockat det. Det torkar ganska fort och då går det lätt sönder. Men om du bara inte rör det sen när det väl är på plats, så håller det länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar