Besökare

torsdag 18 november 2010

Sköna kommentarer från mina sköna barn!

Sitter själv i TV-soffan. Erik är på innebandy och barnen sussar sött.
Tänkte bjuda på några sköna ord/fraser som mina barn funderat ut. Vissa ord låter faktiskt bättre på det sättet som de använder dem, tycker jag.

Lea
Örhängen - örängel
Muffins - mumsins

Sitter på pappas axlar och utbrister plötsligt - pappa, du har ju morrhår i näsan!

Noel
Satt vid frukosten och ville som vanligt ha kanel på youghurten, men kom inte riktigt ihåg vad denna krydda hette. Efter att han första gången bad om elefantkrydda och nästa dag om giraffkrydda, förstår jag att det såklart var ordet kamel han sökte!


GOD NATT!

3 kommentarer:

  1. Ha ha vad söta dom e :) Får kolla in kakreceptet - verkar gott!

    SvaraRadera
  2. Haha, eller ullabatten (bubbelvatten) som min systerson säger:-)

    M @ Lit de Parade.se

    SvaraRadera
  3. Vilken kul blogg! Den måste jag lägga till i min lista på bloggar jag följer! kram

    SvaraRadera