Besökare

fredag 26 november 2010

Husmorsgöra!

Idag har jag verkligen känt mig som en riktig husmor! Jag har tvättat golven, skrubbat toalett och handfat, strykit och hängt upp julgardiner i kök, vardagsrum och sovrum (barnen fick sina uppsatta igår), lagat mat, dammsugat, dammat och fixat med ljusstakar och andra adventliga saker (jodå, det heter så!). Sen gick jag ut med barnen o min mamma i snöyran och tittade på julmarknaden på torget. Ja Söderköping är verkligen världens mysigaste stad att bo i under den här tiden!


Häromdagen gjorde jag julgruppen som jag nämde i ett annat inlägg. Den blev riktigt fin tycker jag.
Det blev några ändringar hit o dit innan den var klar, men det är ju det som är kul, att sitta o exprimentera tills man är helt nöjd.

Saker som jag plockade fram till detta var bl.a:
  • Ett stort fat
  • Ljus i olika storlekar
  • Grön mossa
  • Lingonris
  • Brunt snöre
  • Torkade apelsinskivorna (se tidigare inlägg)
  • Kanelstång



Ja, sen var det bara att döda alla spindlar som följt med mossan in, sätta på julmusik, låta inspirationen flöda och sätta igång.

Såhär blev det till slut, med lite tillägg. Jag virade snöre runt ljusen. Sen virade jag även silvertråd med pärlor ovanpå det. Jag hade även fejklack, alltså små klistermärken som ser ut som lackpluttar. Dessa satte jag på snöret. Hittade också en vit stjärna på pinne som jag stack ner i mossan. Ja, det var väl det.


                                 Ha en mysig fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Vilken fin julgrupp! Vi börjar också få det lite adventligt hemma. Håller med om att det är en mysig tid :)

    SvaraRadera