Besökare

fredag 4 mars 2011

En fullspäckad fredag!

Natten till idag var fruktansvärd! Förutom att barnen vaknade om vartannat så hostade jag halvt ihjäl mig. Efter att ha druckit vatten, knaprat alla varianter av halstabletter och varit vaken i över en timme mitt i natten, så tog jag varmt honungsvatten och somnade till slut sittandes mot sänggaveln. Efter inte alls tillräckligt många timmars sömn, var det dags att gå upp. Kl. 08 var jag på min praktikplats med 20 stycken spralliga 6-åringar, som dessutom började dagen med gymnastik. I och för sig var det ganska kul att va med och ha gympa med barnen, med tanke på att det var i min gamla gympasal från låg-och mellanstadiet. Lite nostalgiskt faktiskt. Samma gamla bommar, ribbstolar och mattor. Däremot var det nu ett fint gummigolv, som det brukar va i gympasalar, istället för ett trägolv som det var på min tid (ett sånt som man fick ganska trista stickor av).

Under tiden som jag var på praktik, var Erik med barnen på sjukhuset i Linköping. Eneas fick äntligen sin kateter borttagen efter 2 månaders ganska struliga tid med spruckna slangar, sår efter plåster och läckande påsar. Så fort såret är läkt ska han få ett mycket efterlängtat bad ihop med syskonen!

När jag kom hem vid 11.30 var det bara att sätta igång att baka inför Eneas 1-årsdag. Han fyller på måndag men redan på söndag kommer det runt 20 släktingar hit för att fira. Med tanke på att vi varit sjuka sen ett par veckor tillbaka, så har jag inte orkat baka någonting. Imorrn ska vi åka och titta på huset och sen är vi upptagna resten av dagen, så det var idag som gällde för att få till lite fika att bjuda på. Chokladbollarna hann jag däremot inte med idag, så de, och självklart tårta, för jag göra på söndag förmiddag innan gästerna kommer.

Detta hanns i alla fall med idag:
Kanelbullar...
kladdkakemuffins...
 och små blå brysselkex!

Ja, nu blir det i alla fall lite fredagsmys med chips! Ingen fredag utan chips, det är mitt motto det!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar