Besökare

söndag 20 mars 2011

En tropisk dag...

Idag skulle vi ha varit i Örebro och hälsat på min bror med familj. De har två barn i samma åldrar som våra två äldsta. Lea och Tekla-li brukar leka jättebra och nu fanns även förhoppningen om att Noel och Eliam skulle börja leka lite med varann också. Tyvärr blev Eliam dålig i morse och vår lilla resa blev ombokad till en annan helg. För att mildra barnens besvikelse något så åkte vi iväg till Kolmårdens Tropicarium. Trots att vi har årskort på djurparken och är där säkert 10 gånger om året, så har vi aldrig varit på Tropicariet med barnen. Så, nu var det dags. Det var en MYCKET lyckad dag! Barnen var helt exalterade och sprang runt och ropade och pekade hela tiden!

 Även Eneas pekade, vilket han gör väldigt ofta numera.


Mitt i besöket tog vi en paus och åt lite medhavda makaroner och köttbullar, medan vi tittade på en gigantisk muräna och en leopardhaj som simmade fram och tillbaka.
Enligt barnen var det hajarna och krokodilerna som var det bästa med dagen. Personligen tyckte jag nog att det var roligast med alla små apor som hoppade runt oss och som fattade tycke för Eneas vagn. Jag tror nog att Eneas tyckte att det var ganska häftigt också...
Nu ska vi ta tag i lite kvällsmat tror jag!

Ha en skön söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Verkar som ni fick en bra dag i alla fall :)

    Du har förresten en award på min blogg!

    SvaraRadera