Besökare

måndag 7 mars 2011

Eneas 1 år!

Idag fyller vår lille Eneas 1 år! Man brukar ju alltid säga att tiden går så fort när barnen är små och det håller jag absolut med om. Men när det gäller Eneas så känns det extremt länge sen som jag låg där på BB. Kanske att det beror på att det har varit så otroligt många turer till sjukhuset med honom under detta första år. Ultraljud och röntgen i mängder, kateterinsättning gånger 3, kissprover, blodprover osv osv. Men i fredags fick han i alla fall katetern borttagen. Efter 2 månader är han fri! Om några dagar ska vi låta honom bada i badkaret, något som han verkligen längtat efter. Trots att han än så länge bara kan säga ba-ba (pappa), så har han mycket tydligt visat att han vill vara med och bada!

Igår hade vi släkten här och med vår familj var vi över 20 personer i vår lilla lägenhet. Det var omöjligt att inte tänka på vårt kommande hus med 2 (!) vardagsrum, när vi trängde ihop oss runt vårt lilla soffbord. Men trevligt var det! Och firad blev han!

Här kommer lite bilder från gårdagen och från idag när vi i familjen firade honom.

Här blåser v i ut ljuset på 1-årstårtan!

Provsitter nya stolen

och provkör nya bilen!

 Det var roligare att klättra på paketet än att leka med det som var inuti, än så länge i alla fall.
även med en morot i handen kan man klättra!

Ville till sist visa detta fina Barbapapa-rock-ägg som min svägerska Emilia gjort.


Ja, det var det. Nu måste jag plugga...om jag orkar. Lite kanske i alla fall. Ha en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Verkar som han blev firad ordentligt! Vilken tur att det syntes att ägget skulle föreställa barbapapa ;)

    SvaraRadera