Besökare

torsdag 10 mars 2011

Vår blivande bostad

Ju mer det blir vår och snön smälter, desto mer längtar jag efter vårt hus! Självklart ser jag mindre fram emot att packa, städa, bära och flytta in alla grejer, med tanke på att det inte ens är 1,5 år sen vi gjorde det sist. Men däremot finns det så mycket saker som jag ser fram emot. Småsaker som för andra är bagateller, men som för oss ska bli så'n befrielse. Diskmaskin och egen tvättmaskin. Ja att va fem personer i hushållet och stå och handdiska och boka tvättider, är inget kul. Så det ska bli så skönt att slippa det! Utöver detta ska det självklart bli kul att få riktigt gott om plats i vardagsrum, kök och såklart den stora trädgården som barnen kan leka i.

Vi har gjort en lista med saker som vi behöver/vill införskaffa framöver. En del saker vill vi ha direkt när vi flyttar in och en del får nog vänta (tills vi vunnit på lotto eller nå't :-) Idag har vi i alla fall köpt ett nytt matsalsbord i ek med 6 stolar, + en illäggsskiva så att minst 8 kan sitta vid det. Som tur är så gick de med på att magasinera det i affären tills vi flyttar, annars hade det blivit riktigt trångt här hemma. I övrigt behöver vi gräsklippare, större köksbord, större TV, utemöbler, vitrinskåp och mycket mer. Men som sagt, en del saker är kanske viktigare att prioritera än andra...

Jag tänkte nu att jag skulle visa några bilder på huset för er som är intresserade. Senare i vår tänkte jag även att visa lite före- och efterbilder när vi tapetserat om osv.

Huset framifrån. Både på höger och vänster sida finns det ganska stora gräsmattor, men det syns ju inte så väl här pga av all snö. Däremot syns lite av pulkabacken bakom huset. Mycket uppskattat hos barnen i alla fall.
Detta är det stora vardagsrummet, nästan dubbelt så stort som det vi har nu. Mycket trevligt!

Här är det andra vardagsrummet, eller vad man ska kalla det. Till vänster i bilden skymtar man den öppna spisen. Tyvärr kommer vi inte att kunna elda i den för skorstenen är trasig. Det få bli att ha tända ljus där inne istället.
Här är köket. Inte så fint golv direkt, men vi får väl se om man kan fixa det framöver. Det är i alla fall stort, även om det är lite svårt att se det på just den här bilden.

För er som läst min blogg tidigare, så fixade jag i ordning mitt lilla skafferi i januari. Jag skrev då att man så gärna hade velat ha ett skafferi som man kan gå in i som en walking-closet, fast ett skafferi, alltså walking-pantry eller vad det skulle heta. Så, voila! Nu kommer jag att få ett precis sån't som jag drömde om. Lycka, total lycka! Ni kan gissa om jag längtar efter att få fixa i ordning detta skafferi!

Ja, som sagt, fler bilder kommer säkert framöver. Nu ska jag fixa kvällsmat till barnen. Imorrn är vi lediga allihop. Då ska vi baka. Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Åh! Va fint och vilka potentialer :) I vår lägenhet i Gbg hade vi både dressingroom och walk-in-skafferi! Några bilder om du vill se! http://elins.blogg.se/2010/may/vart-hem.html#comment

    Kul med före och efterbilder sen på ert hus! Kramis

    SvaraRadera
  2. Härligt med yta! Jag längtar verkligen inte tillbaks till lägenhetslivet. Hur klarar man sig utan diskmaskin??? Förstår att du ser fram emot att flytta :)

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut! Gillar t.o.m. köksgolvet ;)

    SvaraRadera