Besökare

tisdag 22 mars 2011

Lite om mig...


Jag fick detta award från min svägerskas syster Johanna, tack tack!
Nu ska jag skriva åtta saker om mig och sen skicka vidare till andra bloggare som förtjänar detta Stilish Blogger Award. Säkert inte så svårt att hitta dessa, men att skriva åtta saker om mig själv blir svårare. Jaja, här kommer de i alla fall...

1. Jag är född i den lilla staden Söderköping och har endast bott någon annanstans under 1 år, då jag bodde i Mariannelund som har 2000 invånare.

2. Jag tog körkort för bara 2 år sedan, när jag precis fyllt 27. Har inte tagit tag i det tidigare, men njuter av att ha det nu. Utan det skulle vi ju inte kunna flytta ut till landet, vilket vi gör om 2 månader.

3. När jag var i 14-15 års ålder gjorde jag 4 av mina 9 hål i öronen själv med säkerhetsnål. Jag tyckte helt enkelt att det var för dyrt med 45 kr!

4. När jag var 20 år vikarierade jag under tyskalektion i en 9:a, trots att jag aldrig läst ett ord tyska.

5. När jag var 17 år blev jag tillsammans med en mycket nära killkompis till mig. Nu har vi varit ett par i snart 12 år, gifta i 7 år och har 3 barn !

6. Jag har alltid velat få barn tidigt och vara en ung mamma. Om jag fick önska så ville jag ha fått alla mina barn innan jag fyllde 30. Så blev det också. Lea kom när jag var 23, Noel när jag var 25 och Eneas när jag skulle fylla 28.

7. En av mina största drömmar har varit att få bo i ett stort hus med trädgård som barnen kan leka i. Själv har jag växt upp i lägenhet och haft en bra barndom, men längtan efter att få bo i ett hus har alltid funnits där. Nu ska äntligen den drömmen gå i uppfyllelse. Även om vi bara kommer att hyra det här huset, så spelar det ingen roll. Jag längtar efter stora rum som man kan ha många gäster i, grillkvällar ute i trädgården och att få inreda barnens lekstuga, och mycket mer såklart!

8. Jag trodde aldrig att jag skulle börja blogga. Tyckte faktiskt för några år sen att det var ganska fånigt med bloggar. Men när jag startade den här bloggen i slutet av november förra året, så var det mycket roligare än jag någonsin hade kunnat tro. Tack till alla er som läser den!

Denna award skickar jag vidare till:







Kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Tack så jättemycket :) Känner mig hedrad! Men jag förstår inte riktigt frågorna jag ska svara på? ;)

    SvaraRadera