Besökare

måndag 28 mars 2011

Allt möjligt!

De senaste dagarna har vi gjort mycket ihop med barnen, sånt brukar ju uppskattas. Bland annat så har vi satt igång att baka inför Eriks 30-årsdag. Vi inledde med mockarutor som jag kallar dem (kalla dem snoddas, kärleksmums eller vad du vill). Lea och Noel tycker om att baka, speciellt Noel. Han älskar att mäta upp, hälla i och favoritsysslan är att vispa. De gånger man tar fram elvispen är han lyrisk!

Det viktigaste är förstås att slicka skålen!


Klara!

Jag tror att jag har receptet på dessa kakor i minst fem olika kokböcker, men det finns ett som jag fastnat för. De blir riktigt fluffiga och glacyren är supergod och stelnar bra! Skillnaden på detta recept och andra, är bland annat att man smälter smöret i kokande vatten. Är det nån som är intresserat av hela receptet, så lämna en kommentar så kan jag skriva ner det.

Erik har jobbat på Willys i helgen, så då passade han på att ta hem ett stort gäng banankartonger. Eftersom huset står tomt nu så tänker vi redan nu börja packa och köra dit lådor med grejer vi inte använder. Och vad gör man då med alla dessa lådor i lägenheten innan de packas? Bygger en Mattisborg såklart!


Pricken över i:t var när man fick äta kvällsmaten inne i borgen!

Förra veckan var Erik med barnen hos hans farmor Alice. Där fick Lea se att Alice planterat en tomatplanta. Något hon absolut ville göra då. När de kom hem hade hon fått de två sista körsbärstomaterna från middagen med sig hem. Kärnorna togs ut, torkade i solen och planterades i små krukor. Nu hoppas vi på små tomater till sommaren, ja vi får väl se...

Nu ska jag äta kvällsmat och läsa lite arbeten inför det avslutande seminariet den här kursen. Lajbans!
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar