Besökare

måndag 28 februari 2011

Lite roliga saker helt enkelt!

Nu börjar vi friskna till. Äntligen. Lite hostande o snorande återstår här o där, men annars är det skapligt nu. Sista dagarna har det hänt en hel del. Ett par mindre grejer o så en lite större grej.

Nr. 1 Jag har äntligen skaffat nya glasögon! Det var ca. 5 år sedan jag testade synen och köpte mina förra, så nu var det på tiden.

Nr. 2 Äntligen har Noel fått åka till Kolmårdens djurpark. För er som känner oss, så vet ni att Kolmården ligger oss varmt om hjärtat, och speciellt för Noel. Han leker delfinshow i badkaret i stort sett varje dag, sjunger dagligen Markolioos sånger från showen och har sett den x antal gånger på youtube. Tyvärr kunde inte Lea följa med, så vi o Eneas var hemma medan Erik o Noel åkte dit och njöt.

Nr. 3 Vi ska flytta till hus!! I lördagskväll fick vi tipset av en väninna om ett hus som antagligen skulle hyras ut. Igår ringde jag till ägaren och idag sa vi upp vår lägenhet! Huset har den tipsande väninnan hyrt med sin familj innan de köpte sitt nuvarande hus, så vi har varit där många gånger. Detta gjorde att vi vågade säga ja innan vi ens varit där och tittat. Med tanke på att det är den 1e mars imorrn så gällde det att handla fort, för att inte gå miste om en månad i huset. Så den 1e juni flyttar vi från vår 4a på 90 kvm till ett hus med 6 rum o kök och 180-200 kvm. Utöver dettta så är det självklart den stora trädgården som lockar. Längtar redan efter att sitta ute och grilla och att bada i vår lilla pool som vi ska ha på gräsmattan. Men även att få spela hög musik och att slippa säga åt barnen att dämpa sig på söndagsmornarna.

Eftersom vi inte varit där än, utan ska åka och titta på lördag, så får jag återkomma med bilder på huset framöver.

Nu ska jag plugga lite. Känns mig sådär lagom motiverad. Kollar kanske lite på tv först...kram på er!

4 kommentarer:

  1. Men vad kul att flytta till hus!!!
    Och så var ju de andra sakerna roliga med såklart men hus alltså... det är kul! :)

    SvaraRadera
  2. Jättekul med huset - och fina glasögon förstås ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns fantastiskt med huset! Lite läskigt också, med alla omställningar med förskola osv. Men som sagt, riktigt kul!

    Och Emilia: Tänk när ni vill komma hitåt, då är det inga problem att få plats hela familjen. Ni kan ju sova över hur länge ni vill!

    SvaraRadera
  4. Hurra för alla 3 tycker jag!!! Speciellt för huset, hur kul som helst!
    Hoppas ni slipper va sjuka mer nu!
    Kram

    SvaraRadera