Besökare

torsdag 24 februari 2011

Bokrea!

Igår morse kl. 06.30 tog Erik med sig de två största barnen in till Norrköping för att gå på bokrean. Bokrean är en av årets höjdpunkter enligt Erik, så detta hade han sett fram emot. Barnen skötte sig tydligen mycket bra därinne och tack vare att deras farmor också var med, så lyckades de komma hem med en rejäl bunt med böcker. Jag har mer och mer tröttnat på att barnen har så mycket leksaker och prylar, men är det något som de inte kan få för mycket av så är det böcker. Böcker är en investering anser jag. De stimulerar lusten att lära sig läsa, de utvecklar barnens fantasi, samt att böcker kan sparas till framtiden och förhoppningsvis till deras egna barn. Dessutom är det ju otroligt roligt att själv läsa alla dessa böcker för barnen! Själv då, jo jag tycker väl att det är sådär kul att läsa. Däremot så vill jag varje år på bokrean ha en ny kokbok till min lilla samling. Detta hade Erik koll på, så han kom hem med en av de böcker som låg på min kokboksönskelista!
Tack käre make!

Barnens "lilla" bokhög!
Eriks bokhög!
Min bok!

Medan grabbarna badade på kvällen så passade jag på att baka något från min nya bok. Valde ett lätt och snabbakat recept på kladdkaka. Den åt vi sen när badandet var över och kvällsmaten var uppäten.
 Kl. 20 somnade jag i soffan och kl.21 gick vi och la oss. Erik är fortfarande förkyld liksom jag, men nu hoppas vi att det snart är över. Efter att nu ha sovit i ca.10 timmar inatt så ska jag väl va något sånär utvilad.

Slutligen vill jag bara visa ännu en liten bakkokbok (tycker att det låter så skumt att bara kalla det för bakbok, vad handlar en sån bok om...?). Jaja, i alla fall, så fick jag denna lilla söta bok av min moster och morbror som troget följer bloggen och som kom att tänka på mig när de såg denna.

Förutom att det är många bra recept i den , så är det ett underbart upplägg i den, med små roliga berättelser och bilder till alla recept. Mycket trevlig!!
Tack snälla Solweig och Roland!





Ja, nu ska jag plocka i ordning lite här hemma, ta lite nässpray, ta en dusch och invänta att Erik och Eneas kommer hem från vårdcentralen (de andra är på förskolan).


Ha en trevlig dag allihop och tack för att ni tittat in!

1 kommentar:

  1. Låter som Erik gjorde några fynd! Och vilka roliga "bak"böcker du fått!

    SvaraRadera