Besökare

torsdag 17 februari 2011

Ommöblering...igen

Som jag skrivit tidigare så älskar jag att möblera om! Därför blev jag så lycklig när vi häromdagen fick möjligheten att möblera om i vardagsrummet, igen. Efter att vi varit uppe hos grannen över oss, så blev vi inspirerade att testa att möblera som hon. Men våra soffor var för stora, så det gick inte. Däremot märkte vi när vi flyttade på pianot att det blev plats för att ta in vår läsfåtölj i vardagsrummet. Den har inte fått plats tidigare utan har fått stå i Noels rum. Så, nu har han fått mer plats i sitt rum och vi har vår mysiga fåtölj här igen.
Pianot har jag ärvt från min mormor Tekla och morfar Axel och jag älskar att sitta och spela på det när jag får möjlighet. I pallen ligger mängder av deras gamla fina sångböcker, psalmböcker och notblad. Då och då öppnar jag locket och kikar i någon liten bok som morfar skrivit små anteckningar i. Tittar och minns hur mormor spelade piano och hur morfar spelade någon gammal läsarsång på sin fiol. Jag har köpt ett fint tyg som jag ska klä om pallen i, så att den matchar de övriga textilierna i vardagsrummet lite bättre. Återkommer och visar resultatet framöver!

Jag har också en liten förkärlek till gamla silverramar. Jag tittar alltid efter sådana när jag är på loppis eller second hand. Tycker att de är så fina och jag sätter både gamla och nya foton i dem. Tyvärr har min favoritram fått sitt glas krossat, så nu letar jag efter ett nytt glas till den så att den återigen får ta plats på pianot.



Härom dagen var jag på loppis igen. Köpte några fina saker som jag ska visa er så snart jag fotat dem. 
Imorrn är jag ledig. Ska bli skönt att få ha en mysig fredag hemma med hela familjen, kan rekommenderas!

Kram på er alla! 
Ni ska veta att jag är så glad att ni är så många som läser och kommenterar min blogg!

1 kommentar:

  1. Kul att möblera om, jag blir också sugen men jag vet också en som inte är så sugen på (att jag ska göra) det ;)

    SvaraRadera