Besökare

torsdag 8 december 2011

En fullspäckad helg!

Förra helgen var en fullpackad sådan. Var längesen jag lyckades klämma in så många saker under två dagar. Däremot var det bara roliga saker, så då gör det inte så mycket att man var helt slut när måndagen kom.

I lördags tog jag och mamma bussen upp till Stockholm för att julshoppa, titta i mysiga affärer och strosa runt på julmarknaden i Gamla Stan. Efter att ha handlat lite småsaker och tittat i ett antal klädaffärer, satte vi oss på ett fik mitt i julruschen! Vi delade på en äppelpaj och en mazarinliknande kaka och tittade ut på alla folk som susade förbi.


Efter lite mer shopping gick vi till Gamla Stan och på årets julmarknad. Riktigt mysigt!





Efter att solen börjat gå ner och benen bli trötta, gick vi in på en Tairestaurang och beställde wokad kyckling med cashewnötter och kycklingspett med jordnötssås. Gott!


Vid 17 började det regna och blåsa full storm och vår sista timme i storstaden gick åt att kryssa mellan butikerna med ett fast grepp i varsitt trassligt paraply. Vid 20 var vi hemma efter en mycket trevlig dag. TACK kära mamma!!

På söndagen var vi iväg kl. 11 och tittade och lyssnade på Lea som gick  luciatåg med sin kör. Så duktiga så!!




Efter det åkte vi snabbt hem och lagade mat för att mellan 14 och 18.30 vara barnvakter åt tre grabbar som är lika gamla som våra barn. Alla lekte jättebra och det gick otroligt smidigt att ha hand om sex barn mellan 1 och 6 år gamla. Direkt efter att de åkt hem satte vi igång med årets lussebak. Erik gjorde traditionella lussekatter...


 Medan jag gjorde lussebullar med mycket smör, socker, vaniljsocker och hackad mandel i.



Vid 23.30 gick vi och la oss efter en lång och intensiv helg, men en mycket trevlig sådan!

Nu ska jag ta tag i c-uppsatsen igen, inte långt kvar nu. Känns så skönt! Kommande vecka ska jag på tre jobbintervjuer, spännande!

Ha en bra dag allihop!

3 kommentarer:

  1. Vilken helg. Nästan s min! Tack f senast kanonmys . Kramiiiiis mammis

    SvaraRadera
  2. Och ni satt igång och baka efter att våra grabbar åkt!?! Imponerande!!! Ett stort TACK för hjälpen!!!
    Mysigt med luciatåg och med en dag i storstaden:)
    Kram Thessan

    SvaraRadera
  3. Härligt med an dag med mamma :)
    Lussebullarna ser goda ut!

    SvaraRadera