Besökare

söndag 30 januari 2011

En hyllning till mamma!

Jag kände häromdagen att det var på tiden för att min mamma bli hyllad, så varför inte göra det här så att alla kan se denna hyllning?!

Om min dotter känner för mig som jag känner för min mamma när hon blir stor, så kommer jag vara lycklig! Ja, det kanske låter klyschigt, men det är faktiskt sant. Min mamma är min bästa kompis. Det är inte bara så att jag har trevligt ihop med min mamma som många har, utan jag jag har så roligt ihop med min henne att jag gärna umgås med henne före nån kompis. Kanske låter lite konstigt, men jag skrattar jätteofta ihop med mamma och det tycker jag om. Förutom att vi har kul ihop så kan jag prata om allt med mamma och det känns självklart också bra.

Det finns det en annan sak med min mamma som kanske inte alla andra känner med sin mamma. Jag kan låna kläder, skor, smycken och accesoarer av henne till alla tänkbara tillfällen. Jag känner inte så många som vill gå i sin mammas kläder, men min mamma har apsnygga kläder! Och skor! Och smycken! Och väskor! Och så vidare. Det är ju självklart bara en bonus hos min mamma, men en väldigt trevlig sådan. Under 3 år var jag på ca. 15 bröllop för ett antal år sen. Och till dessa bröllop var det bara till ett av dem som jag köpte kläder, till resten lånade jag av mamma. Inte illa va?

En annan sak med mamma som jag beundrar är hennes omtanke. Hon ringer ofta för att kolla att vi har det bra och erbjuder sig att ta hand om barnen, handla eller annat. Hon är också väldigt uppmuntrande och köper ofta små saker till mig som hon sett på stan och säger: jag tänkte på dig när jag såg den här! Häromdagen när jag börjat skolan igen efter mammaledigheten ringde hon o sa att hon köpt en skolpresent. När jag kom dit hade hon köpt en jättefin sjal som jag tidigare nämnt var så fin. Jag hade också påpekat att jag inte känner att jag kan prioritera att lägga pengar på exv. en sjal eller nåt annat som jag egentligen inte behöver. Så, då gick hon och köpte den åt mig för att göra mig glad. Istället för skolpapper som hon sa :-) Det är en typiskt mammagest! Underbara mamma!

Förutom alla mammas underbara egenskaper, så är hon dessutom jättesnygg! Jag tänker inte visa nån bild på henne här, eftersom hon inte vet om att jag skriver denna hyllning. Men om jag är lika snygg och fräsch som hon när jag är i samma ålder (50+ ;-) så kommer jag vara väldigt glad!


Om bara några dagar flyger hon till Mexico med sin väninna. Hon reser mycket och nu är det dags igen. Hon förtjänar verkligen att få komma iväg och slappa i solen, med tanke på hur mycket hon jobbar och sliter. Vi brukar vanligtvis höras flera gånger i veckan och ses 1-2 gånger/vecka, så självklart kommer det kännas tomt när hon är borta i 2 veckor!


Ja, det är min mamma det. Min och ingen annans...eller jo, mina bröders såklart...men ingen annans!!
Ha en underbar semester kära mamma, älskar dig!
Min dotter och jag

Till er andra där ute, njut av de sista timmarna som kvarstår av helgen! Ta hand om varann!


Ps. Om ni skulle fundera på hur sjalen ser ut som jag fick av mamma, så är det den jag har på mig på min profilbild. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar