Besökare

tisdag 29 november 2011

Inte riktigt som jag hade tänkt men...

När Lea var hos en kompis och Eneas lekte med Erik, så tog jag med Noel till köket för att göra nåt roligt...tänkte jag. Min tanke var att vi skulle sätta i nejlikor i apelsiner, ni vet, för att få den där goda juldoften i huset. Jag gav Noel en apelsin och la nejlikor i en hög mellan oss på bordet. Sen satte jag igång med att dekorera apelsiner. Noel försökte också...
Efter att äntligen lyckats få i några nejlikor och efter långt suckande, tröttnade han. Dessutom fick han väldigt ont i fingrarna av att trycka i de något vassa nejlikorna i det hårda apelsinskalet. Då fick han en idé! En sån där idé som man som förälder har lite svårt för att hålla sig för skratt när man hör den. Han sa helt enkelt: Kan man inte använda nån annan krydda istället? Nån som inte är så där vass. Jag svarade: Nej, det är ju just nejlikor man ska ha till det här för att det ska lukta gott om apelsinerna. Noel gav sig inte utan gick och tog fram den krydda han tyckte passade bättre...

 Japp, det var grillkrydda! Den var ju mycket enklare att hälla på apelsinen och som Noel uttryckte det;
- det blir lika gott det här!

Ja, så fick det bli och såhär blev vårt resultat
Den till vänster doftar inte lika mycket, men visst är den fin ändå :-)

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar: