Besökare

söndag 9 oktober 2011

Lea 6 år!

Kan inte fatta att Lea nu är 6 år! Känner mig som en gammal tant som säger: oj vad tiden går fort och tänk att hon har blivit så stor!

I onsdags var mamma här och firade henne. Vi fikade och hon fick, inte helt förvånande, en massa paket!


Bland annat fick hon en röd cd-spelare som hon nu spelar musik på varje dag.

På morgonen då hon fyllde (i fredags), väckte vi henne med sång, ljus och presenter!

Hon fick bland annat ett par örhängen, nyckelpigor (som här är svårt att se kanske). Någon dag framöver ska vi åka in till Norrköping och så ska hon få ta hål i öronen. Mycket uppskattat och efterlängtat!

Den som fyller år i vår familj brukar få bestämma vad vi ska äta den dagen. Lea brukar välja tacos och så även denna födelsedag.
Senare på kvällen kom Leas farmor, farfar, faster med pojkvän samt Maus och Gerhard (vänner till familjen) för att fira. Vi fikade och åt glass och Lea fick ännu mer presenter, bl.a kläder, klänningar, hopprep, tvist, armband, pengar och Petshop-djur.

I lördags kom det mer släkt för att fira Lea. Eriks mormor, farmor, fastrar, kusiner och kusinbarn kom och totalt var vi 17 personer vid fikaborden. Här sitter Lea med Noel och sina sysslingar Vilma och Thindra.
Jag älskar ju som bekant att baka kakor och inte helt förvånande så gör även mina barn det. Eneas hade svårt att hålla sig från att ta för sig innan vi ställt fram fikat till gästerna.


Lea hade beställt marsipantårta att bjuda på. Jag piffade till en enkel tårta med lite rosa kristyr. Här är det dags att blåsa ut de 6 ljusen!


Det gick bara åt en tårta, men eftersom jag redan köpt in grejer till en till, gjorde jag den ändå. Jag tog med den och bjöd på när jag senare var iväg på tjejkväll. Det som inte gick åt då, åt vi upp på söndagsträffen i förmiddags. Här ska inget förfaras!


Ja, den här helgen jag varit riktigt trevlig och riktigt innehållsrik. Idag har Lea dessutom varit iväg på ett annat barnkalas och på fredag ska hon själv ha sitt kalas för sina vänner. Mycket kalas helt enkelt!

Min praktik är nu slut och nästa vecka är jag tillbaka i skolan igen med plugg och seminarier på schemat. Snart är kursen slut och den sista väntar med c-uppsats. Ska blir så skönt när det är över!

Hoppas ni haft en bra helg och att ni får en skön söndagskväll innan arbetsveckan drar igång! 

2 kommentarer:

  1. Fina tårtor!
    Ja, vad tiden går! Snart börjar min pojk i skolan och sen dröjer det inte länge förrän vi är gamla tanter på riktigt... ;)

    SvaraRadera