Besökare

lördag 20 augusti 2011

Regnet det bara öser ner...

Igår när regnet bara öste ner och vi samlade på oss hela 40 ml regn på en dag, så satte jag o Lea och pysslade lite. Jag tog fram en stor burk med indianpärlor och ett antal olika pärlplattor. Lea älska att pärla och jag tycker också att det är kul, i alla fall när jag har en speciell tanke med pärlandet. Den här gången tänkte jag göra en skylt till en av toaletterna.

Såhär blev min skylt:
För att demonstrera hur stor den är och hur den ser ut när den sitter på toadörren, fick Lea ställa sig framför den.
Lea gjorde först ett hjärta som hon tänker hänga i sin julgran (japp, sådan mamma, sådan dotter!)
Sen gjorde hon också en matta till badrummet i dockskåpet. Hon tycker att det är kul med inredning och med julsaker, förstår inte var hon fått det ifrån...

Ett pärltips! Detta känner jag mig helt blåst över att jag inte tänkt på innan. Kanske att alla ni som läser här alltid gör på detta sätt, men för er som varit lika blåsta som jag, så kommer här ett litet tips som jag fick av en vän häromveckan. När du strykt på pärlplattan, tar du loss pärlmotivet och vänder på det. Sen stryker du det på andra sidan också. På så sätt håller det MYCKET bättre. Vet inte hur många fina hästar som Lea pärlat som tappat svansen. Nu ska jag alltid stryka på båda sidorna, så slipper vi svanslösa hästar hädanefter.

På måndag börjar Lea i förskoleklass och jag börjar min sista termin på lärarprogrammet. Vi är riktigt taggade båda två! För er som undrar hur det går för Noel, som var måttligt intresserad av att börja förskolan, -han stortrivs!

Ha en härlig (trots blöt) lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar