Besökare

torsdag 4 augusti 2011

Lite om huset igen

Jag har ju skrivit innan att vi fått huset ommålat. Kändes väldigt lyxigt med tanke på att vi inte behövde hjälpa till med nånting! Bjöd dem på glass nåra gånger, kändes som man ville det med tanke på att de målade i gassande sol. Det tog ganska exakt 3 veckor och till slut var man faktiskt lite trött på att ha en vinkande polack utanför köksfönstret när man satt i nattlinne och åt frukost. Men men, gult och fint blev det till slut!

Såhär såg det ut innan allt började:

Här hade de satt igång med skrapandet:

En dag kom en av dem och sa: We have a problem! Då hade han upptäckt att det var ett fågelbo med ungar i under en vindskiva. Så här gjorde de då:
De sågade ut en bit där så att fågelmamman kunde flyga in och ut. Den utsågade biten lämnade de till oss med 2 spikar i och sa att vi kunde sätta dit igen när ungarna var utflugna. Sanna djurvänner, eller hur?

Såhär blev det när det var klart:
Bredvid trappan står vår nya cykelkärra. Ett mycket trevligt inköp!
Nu har vi bott här i ungefär 2 månader och vi stortrivs! Känns lite overkligt att vi ska få bo här hur länge vi vill. Att vi inte snart ska lämna det för sommaren och åka tillbaka till lägenheten. Igår kväll var det så skönt ute att vi inte ville gå in. Vi spelade badminton, vattnade, fixade med poolen och gjorde lite annat kvällsbestyr. Inte ens att rensa ogräs kändes tråkigt med den fina solnedgången som sällskap!
Ikväll ska mamma komma hit och vara barnvakt medan jag och Erik tar med svärföräldrarna på bio och ser Harry Potter. Ska bli mycket trevligt, med tanke på att jag inte sett nån 3D-film innan.

Imorrn jobbar jag sista dagen på Willys för den här sommaren. Antagligen (och förhoppningsvis) är det sista dagen någonsin. Nästa sommar har jag ju tagit examen (slutar i januari på lärarprogrammet) och då hoppas jag på att jag har en jobb på någon förskola. Ska bli riktigt kul att ta tag i sista terminen. Men först ska jag ha ett par veckor ledigt!

Kram kram!

1 kommentar: