Besökare

fredag 26 augusti 2011

Härliga höst!

Nu känns det verkligen som att hösten är på gång tycker jag. Det finns så mycket mysiga saker med hösten. Bland annat så är det mörkare på kvällarna och jag älskar att få tända lampor i fönsterna och krypa upp i soffan med en filt. En annan sak är den klara luften, ahhhh. Men de två absolut trevligaste sakerna med hösten är i alla fall:

Nr. 1
SKOLSTART!
 
Jag älskade att gå i skolan och en av de bästa dagarna på året var första skoldagen (varje år, inte bara den allra första!). Visst var det skönt med sommarlov, men det var en speciell känsla att få köpa lite nya kläder o fina pennor o gå iväg till skolan. Att få träffa alla igen o se vilka som klippt sig, färgat håret, blivit ihop, gjort slut, få fina nya skrivböcker, nytt fint schema osv. Jag tror att jag var minst lika pirrig inför Leas första skoldag (i förskoleklass) i måndags som hon var!

 Nr.2
ALLA FINA O GODA FRUKTER I TRÄDGÅRDEN
Hittills har vi kunnat plocka flera liter av fina plommon (båda vanliga lila och stora gula) och massa äpplen av olika smaker, kulörer och storlekar i vår trädgård. Mycket välkommet! Det tycker även alla djur som bor häromkring. Vi har både harar och rådjur som kommer hit och smakar på alla frukter. Jättekul faktiskt! Vi får väl se om vi snart får besök av den stora älgtjuren som jag hört ryktas om...

Ha en härlig helg alla härliga läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar