Besökare

måndag 9 maj 2011

Snabbt, enkelt och fint!

Vilket underbart väder vi har nu! Solen gassar och det känns som sommar. Bara 3 veckor kvar i den här instängda lägenheten!

Fick för mig härom morgonen att jag skulle göra en typ av vimplar som jag sett att både min svägerska och Clara Lidström gjort tidigare. Emilia virkade sina och Clara gjorde sina i tyg. Jag är lat av mig och ville att det skulle bli färdigt snabbt, så jag kom på en lysande (enligt mig) idé.


 Jag klippte ut vimplar i fina scrapbookingpapper och nitade fast dem med jämna mellanrum på ett paketsnöre (eftersom det är platt). Vips så var det klart! Sen hängde jag upp hela vimpelsnöret på en av väggarna i lekstugan.
Som ni ser så har jag målat om i lekstugan. Vi fick så mycket över av den ljusblå färgen efter att ha målat Leas rum, så då fick jag för mig att försöka måla även i lekstugan. Riktigt svårt var det med tanke på att det är bara obehandlade, oslipade brädor på väggarna. Så superbra blev det inte, men lite finare och ljusare i alla fall.
Före...
och efter
Nu ska det in lite gardiner och  mattor och hyllor som ska upp på väggarna. Lite rolig inredning helt enkelt!

Ha en skön kväll!


3 kommentarer:

  1. Fina vimplar. Och vilken fin lekstuga. Den ser stor ut. Hade vart kul att se foton från utsidan!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir. Och vimplarna blev ju kanon!!!
    Kram Thessan

    SvaraRadera
  3. Ser ju superfint ut ju ;)

    SvaraRadera