Besökare

fredag 20 maj 2011

Det är mycket nu...

Oj oj oj vad mycket det är att göra just nu och har varit så sista veckorna. Om bara en vecka går flyttlasset och vi packar och fixar för fullt. Utöver det har vi gjort massa annat också såklart. Bland annat så har Lea varit och träffat sin blivande klass och Noel har varit och hälsat på hos sin nya förskola där han börjar efter sommaren.
Jag tror att han kommer att trivas :-)

Sen har jag fyllt år, det var ju också trevligt såklart. Blev firad på sängen av familjen och sen har vi haft gäster här vid två tillfällen.

Jag fick fina kakburkar av pappa och Ulla, en turkos jättesnygg solstol m.m. av mamma och bror Marcus och så fick jag ett jättefint ljusbord m.m. (köpt på Casanova) från mina svärföräldrar. Tack till alla er än en gång! Bilder på dessa saker kommer ni säkert att få se framöver när kakburkarna står i mitt nya skafferi, solstolen i trädgården och ljusbordet i vardagsrummet.

Häromdagen var vi ute vid huset och tog tag i trädgården. Känns kul att det är lite fint när vi flyttar in. Erik klippte gräset, det tog över 3 timmar!!
Japp, vi har ganska stora gräsmattor!

Medan Erik klippte gräsmattorna så rensade jag ogräs i rabatterna. Trodde att jag skulle hinna allihop under en dag, men det var omöjligt. Kanske inte så konstigt med tanke på hur denna rabatt såg ut...
Ja det ska vara tre rosenbuskar där nånstans

Några timmar senare...

Utöver detta så har jag suttit och skrivit ett arbete till skolan. En urtrist uppgift där man skulle granska en avhandling som handlar om barns möten med matematik. Usch! Men idag blev jag klar i alla fall och det känns riktigt skönt.

I helgen är jag gräsänka (skumt ord egentligen!). Erik är iväg på läger och kommer hem först på söndag eftermiddag. Känns lite tufft men tanke på att Eneas vaknar mellan 05.30-06 på mornarna och man är van vid att byta av varann så man får sova en stund igen lite senare. Men nu blir det inget med det. Imorrn ska vi i alla fall gå ut på stan lite då det är Barnens Dag här i Söderköping. Tobbe trollkarl kommer och så blir det väl lite ponnyridning, hoppborg och annat som mina barn älskar.

Ikväll ska jag i alla fall svulla chips och dricka upp det sista av påskmusten (vi är galna i must för er som inte vet om det) när barnen gått och lagt sig och jag sitter här i min ensamhet.

Ha en mysig fredagskväll alla mysiga läsare!!



1 kommentar:

  1. Funderat på att skaffa åkgräsklippare? :)
    Ogräs i landen är ingen lek. Jag har en snäll svärmor som hjälper mig med det :)
    Men man ska väl va glad att man har en gräsmatta att klippa och land att rensa i. Jag längtar inte tillbaks till lägenheten...

    SvaraRadera