Besökare

lördag 23 april 2011

Glad påsk!

Det har hittills varit en underbar påskvecka, sommarvarm och med många trevliga inslag.

I tisdags klädde jag och barnen ett påskris, som vi hämtat vid vårt hus, med fjädrar, kycklingar och små ägg.
 I onsdags var jag med mamma och barnen hos min bror i Örebro. Min andra bror var också där samt min moster och morbror. Väldigt trevligt! Barnen är i samma åldrar, vilket är väldigt roligt. Här är vi ute i lekparken allihop.
I torsdags var vi ute i huset och målade på vårt tredje och sista sovrum. Under tiden satt Lea och målade påskkort som hon skulle ge bort som påskkärring.
 
 Lea ritade sju kort och Noel orkade rita ett. Sen gick han hellre runt och fotade...


När vi kom hem på eftermiddagen klädde vi om barnen till påskkärringar och gick till det hus vi bodde i innan detta. Där finns en tant som var/är väldigt fäst vid barnen. De var väntade för hon hade köpt ett påskägg åt dem. Sen gick vi till min pappa och till vår granne här i huset innan vi gick hem. Godis, glass och en peng blev årets skörd!

Idag åker vi ut till svärföräldrarna, där även svägerskorna är hemma och barnens kusiner. Sen kommer dagens höjdpunkt för barnen, att leta påskägg i trädgården!


GLAD PÅSK ALLA UNDERBARA LÄSARE!

2 kommentarer: