Besökare

måndag 18 april 2011

Härliga vår!

Vilket väder!! Här hemma har vi haft det runt 20 grader och jag bara njuter! Hoppas att påsken också blir såhär underbar!

Senaste veckan har vi varit en hel del i huset och fixat. Bland annat så har vi blivit helt klara med målningen i vårat sovrum och är nästan helt klara i Leas rum. Sen är det bara Noels/Eneas rum kvar. Före- och efterbilder på alla rum kommer när de är helt klara. Än så länge har vi inte lagt så mycket tid i trädgården, förutom att vi klippt rosenbuskarna. Däremot blommar det för fullt av fina vårblommor. Kunde inte låta bli att fota några av dem.
Den vårligaste blomman enligt mig, Tussilago

Blåsippan ute i backarna stå

En liten ljus och fin krokus
 
Påskliljor växer det lite här o där, mycket trevlig blomma!

Slutligen tänker jag visa en bild som jag tog idag när vi var vid huset. Erik ropade och sa att jag skulle komma och kolla i rabatten på baksidan. Där stod denna fina blomma.

Japp, det är en hyacint! Rosa och fin. Tycker att det är ett litet mysterium med denna hyacint. Först tänkte jag att det såklart är de som bodde där innan som planterade ut den efter att julen tagit slut. Men sen kom jag på att de flyttade ju i september. Det innebär att de måste ha planterat den förra julen. Funkar det alltså? Tydligen. Kul är det i alla fall och otroligt fin är den där den står som en hyacintmamma bland alla små pärlhyacinter.

Ha en fortsatt skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Kul med så många fina blommor i trädgården!

    SvaraRadera
  2. Hej Martina. Ja det fungerar utmärkt att plantera ut hyacinter. Det är ju en lökväxt och kommer år efter år. Jag har massor i mina rabatter :) //Malin

    SvaraRadera