Besökare

onsdag 17 oktober 2012

Lea 7 år!

Känns helt knäppt att man nu har en tjej som är 7 år gammal! Förra söndagen fyllde min kära Lea 7 år och i år kändes det extra tydligt att hon börjar bli stor på riktigt. Istället för gosedjur och dockor på önskelistan, stod det istället kläder, cd-skivor, örhängen och dagbok.

Tidigt på morgon väcktes hon traditionsenligt av vår skönsång "Vad är det för en dag, är det en vanlig dag..." och en bricka med flagga, ljus och paket.


Dagbok, med lås, mycket viktigt!
Lea hade en önskan om frukost på sängen, men eftersom hon inte ville äta själv och inte hela familjen fick plats i sängen, så fick det bli en kompromiss. Frukost på hallen utanför barnens rum.

Som alltid hos oss, så får födelsedagsbarnet välja vilken middag som ska serveras. Lea valde en av de mest populära födelsedagsmiddagarna här hemma, nämligen tacos.
Under dagen kom släkt och familj och firade. Vi hade gäster hos oss från lunch fram till läggdags. Mycket trevligt!
Här är min moster och morbror och Eriks moster/faster


Kakor på kalas ska det va såklart!
Här i sin nya födelsedagsklänning från mormor, öppnar hon paket efter paket. Böcker är just nu extra uppskattat eftersom hon älskar att läsa.

Lea är ingen tårtfantast då hon inte gillar grädde. Därför ville jag i år göra en tårta som hon kunde tycka om lite i alla fall. Hon valde själv ut denna choklad-och valnötstårta från en av mina bakböcker.


Från farmor och farfar fick hon en Mp3-spelare, som de lagt in några ljudböcker med sagor på. Så stor hon kändes när hon stod där o tryckte och lyssnade.

Lea var väldigt nöjd med dagen när hon utmattad gick till sängs den kvällen.

Veckan efter hade hon pyjamasparty här hemma. Kl.17.30 strömmade 12 stycken pyjamasklädda tjejer in hos mig och Lea (grabbarna fick inte va hemma).  Korv med bröd, limbo, glass, Hela havet stormar, SingStar, nagellack, chips och godis och mycket skratt och lek fyllde kvällen. När klockan var runt 20.45 och alla tjejer åkt hem, var både Lea och jag väldigt nöjda och väldigt trötta.

Dagen efter var vi på bröllop. Våra kära vänner Samuel och Elvira gifte sig och hade en riktigt roligt bröllopsfest. Alla gäster skulle fotograferas under kvällen och det fanns ett antal attiraljer att använda för att göra fotona lite  mer personliga. Vi tog ett antal fula bilder. Tänkte att jag kunde bjuda på ett kort i alla fall:
Ha en trevlig dag allihop!

Ps. För er som har Iphone, så finns jag även på Instagram under namnet 'martinatingberg'. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar