Besökare

lördag 6 oktober 2012

Hösten är här!

Oj vad tiden rusat iväg sen jag skrev sist! Har haft väldigt mycket sista tiden, både hemma och på jobbet. Under dessa veckor har verkligen hösten anlänt på riktigt!



För nån vecka sen fick jag möjlighet att göra en av de saker som jag verkligen gillar, nämligen fixa och göra fint utanför huset. En eftermiddag var Erik iväg med barnen och jag fick lite ensamtid här hemma, med total tystnad! Det var riktigt skönt, med tanke på att man har mycket liv och rörelse hemma och på jobbet omges av 20 stycken 2-åringar hela dagarna!

Några dagar innan hade jag köpt in ett antal krukor med min favorithöstblomma, ljung som jag skulle plantera.

Sen ville jag även hitta lite fina grejer i skogen som jag kunde använda som dekoration. Jag tog med mig getterna och gick upp i vår lilla skog bakom huset.
De älskar att springa omkring i skogen och speciellt att äta på alla goda buskar och småträd som finns överallt!
Jag hade hoppats på att hitta lite rönnbär, men inte en enda rönn syntes till. Plockade på mig lite mossa och nypon i alla fall och satte sen igång att plantera o greja.


Såhär blev det:

Plockade några grenar med röda bär som jag satte i en mjölkkruka, nån som vet vad det är för bär?



Imorgon fyller Lea 7 år och idag ska vi städa, baka och fixa inför morgondagens kalas. Vi ska även delta i kyrkans öppet hus. Vi har äntligen blivit klara med med vår fina kyrka, som nu är renoverad och utbyggd. Återkommer med lite före- och efterbilder framöver!

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar