Besökare

söndag 27 maj 2012

Sommarfix

Nu när sommaren i stort sett är här, så har vi haft lite fix här hemma. Barnen fixade i ordning i sin lekstuga. De tog sin uppgift på fullaste allvar och tog en trasa och torkade av allt; micro, bord, koppar, fat och allt de kom åt.
Inget fint hus utan en fin välkommen-skylt på dörren, eller hur? Lea och jag tog och målade en fin skylt i samma färger som boden som lekstugan är i. Såhär ser det ut utifrån (men det är bara rummet in till höger som vi målat väggarna i och inrett):



Såhär blev den fina skylten (jag skrev 'välkommen till' och Lea skrev namnen)



Apropå sommarfix så har jag, när jag inte kunnat bidra med stängselbyggande, försökt mig på bedriften att klippa vårt gräs. Vår gräsklippare går på bensin men man får dra den själv, bara det är riktigt tungt. Att gräset inte blivit klippt en enda gång hittills i år gjorde inte uppgiften enklare.


Efter mycket trötta armar och en halv av våra tre gräsmattor klippt, gav jag upp för dagen. Barnen sprang runt i det nyklippta gräset och visade sen glatt upp sina fina fötter.


Det har varit riktigt härligt i solen den här helgen, nu väntar väl lite sämre väder under veckan. Då känns det i alla fall lättare att ta tag i städningen inomhus. Det gäller att det se det positiva i allt som sker :-)


Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar