Besökare

måndag 16 april 2012

Kära släkt!

I lördags hade vi en del av min släkt här och det var väldigt trevligt. Flera av dem var det riktigt länge sen vi träffade, vilket gjorde detta besök extra roligt. Bland annat var min morbror från Göteborg med familj här. De hade deras yngsta dotter med sig, Maja, som är min yngsta kusin. Det skiljer bara tre år mellan henne och Lea, vilket gör att de har väldigt roligt ihop när vi väl ses.

Vi fikade, pratade och skrattade. Min bror Marcus, kusinfru Liliana, moster Solweig, ingifta morbror Roland, ingifta moster Charlotta, kusin  Maja och dotter Lea satt tillsammans.

Vid soffbordet satt kusin Peter, morbror Kenneth, son Noel, mamma Gitten och son Eneas.

Jag hade bakat chokladkaka med daim och minimarshmallows på. Serverades med grädde.
God, men lite torr. Om jag tänker göra den igen, blir det mitt vanliga kladdkakerecept med daim och marshmallows på.

Efter fikat gick mamma upp och lekte med barnen. Snart kom alla ner...som pirater.
Vet inte riktigt om Eneas fattade vad man har en piratögonlapp till
Sen poserade även Maja och Lea tillsammans med Noel

Ja, det var en livad och mycket rolig och givande dag. Alltid kul att få träffa sina härliga släktingar!

Imorrn ska Lea till Kolmården med sin klass. De ha vunnit det som pris och de ska dit och leta efter det gyllene strutsägget. Ikväll har jag stått och förberett hennes matsäck. Jag tycker verkligen om att macka matsäckar till olika små utflykter eller picnicar (eller säger man picnics?) Tycker om att plocka ihop små burkar med kakor och frukt. Antar att detta intresse bottnar i att jag själv älskade att ha med mig matsäck när jag gick i skolan. Jag minns särskilt när man gick på lekis och vi en gång i veckan gick till skogen. Mamma packade varm oboy i min lilla termos och Skogaholmsmacka med stekt ägg på. Inget är ju så gott som att äta matsäck ute på en sten i skogen. Eller hur?



Lea valde hamburgare istället för äggmacka och varm saft istället för oboy. Det bli nog gott det med :-)


Trevlig kväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar