Besökare

torsdag 29 september 2011

Höstgöra!

Jag älskar att vara ute och höstfixa! I vår trädgård finns det massa saker som måste göras innan kylan sätter in. När det varit fint väder den sista veckan, har vi rusat ut och grejat o fejat.

Bland annat har vi tagit tag i våra äppelträd.

Vi har typ 8 stycken, men vi orkar nog inte beskära alla nu i höst. De flesta får vänta till våren, men ett par har vi hunnit med nu i alla fall.

Sen har jag fått hjälp av barnen att klippa ner vår kaprifol. Den kapades helt och ska nästa vår få växa upp igen pigg o frisk på en ny o fin spaljé.
Idag har vi även planterat lite nya höstblommor framför vår trapp. Lea o Noel hjälpte mig att fixa med de fina ljungplantorna...

...medan Eneas "hjälpte" Erik att klippa gräset.
Häromdagen gjorde vi däremot det mysigaste och det kanske mest "Tingbergska" höstgörat, nämligen att ge oss ut på skogspromenad och titta ut julgranskandidater. Vi hittade tre stycken som vi satte små röda julsnören i. På så sätt hoppas vi att vi kan hitta dem igen även om vi har en meter snö när det blir dags att hugga. Ja, vi ska självklart inte ha tre julgranar, men man måste ju ha några att välja mellan, eller hur?
Här är en av kandidaterna:
Ja, såna är vi. Imorgon har jag min sista dag med helhetsansvar på praktiken (har haft 7 dagar). Nästa vecka är sista veckan med praktik under min utbildning. På tisdag ska jag på anställningsintervju på en förskola. Det vore så kul att få det, men det vore väl lite för turligt om man fick första jobbet man söker. Men man kan ju alltid hoppas, så det gör jag!

Hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll!





1 kommentar:

  1. Härliga höstgöror ;) Håller tummarna för jobbet!

    SvaraRadera