Besökare

tisdag 19 juli 2011

Fullt upp!

Jag hade verkligen tänkt att jag skulle blogga mycket oftare under sommaren än vad jag gjort hittills. Men jag har verkligen haft det fullt upp. Förutom att jag nu sommarjobbar på Willys så har vi haft saker inplanerade varje ledig dag. Mycket roliga saker i och för sig, men det har varit lite väl mycket faktiskt.

Nu kommer lite bilder från vad vi gjort den senaste veckan...

I början av förra veckan åkte Eneas utför vår trapp med sin Bobbycar. Han satt på bilen ganska länge men i slutet av trappen for bilen före och han spräckte ögonbrynet mot sista trappsteget. Vår kompis Linda var här och hjälpte till att tejpa ihop det innan vi åkte till vårdcentralen och limmade. Ganska snart efter var han glad igen och lekte med syskonen som vanligt.

Det har på sista tiden blivit väldigt tydligt att han vill göra precis som sina storasyskon. Det gäller det mesta. Noel härmar Lea och Eneas härmar Noel. Så när Lea häromdagen ville leka ballerina, ville även Noel och sen även Eneas det. Sagt och gjort. Noel fick också på sig en ballerinadräkt (och Leas urväxta dansskor) och när Eneas såg detta ville han inte ha på sig sin pyjamas längre. Han blev först nöjd när han fått låna ett av Leas linnen som klänning!

I lördags var vi på bröllop. En av mina klasskompisar från lärarprogrammet gifte sig i Söderköping och jag sjöng på vigseln (Linda Ahlgrimmer spelade piano till). Det gick ganska bra, men jag var nog lite mer nervös än vad jag trodde att jag skulle vara.
Efteråt var vi bjudna till en mycket trevlig bröllopsfest. Vi kände inga förutom brudparet (och så hade vi träffat en av brudens systrar och hennes föräldrar innan). Trots detta hade vi väldigt trevligt. Vi satt med kul människor och åt väldigt god mat. Det var utlovat regn den här dagen, men solen sken och det var ett pefekt bröllopsväder. Alla gäster fotades innan middagen och såhär såg vi ut:
I söndags var vi på Kolmårdens djurpark. Vi har ju årskort där och brukar gå dit många gånger varje sommar. Hittills har vi inte varit där så många gånger, så i söndags tyckte vi att det var dags igen. Noel har tjatat o tjatat, så nu var han riktigt nöjd! Lea gick tillsammans med en kompis så vi hade "bara" två barn att ha koll på. Eftersom inte Lea var med nu så fick Noel bestämma vad vi skulle göra. Vi gick på delfinshowen och åkte linbanan och fikade.
Igår var Eriks syster Frida här med sin familj. De hade med sig en riktigt god inflyttningspresent, nämligen en fin bricka full med krusbär och körsbär! Sånt tackar vi för!

Snart ska vi iväg till simskolan som Lea började på igår. Då spöregnade det och hon var den enda som vägrade att gå i vattnet. Idag är det bättre väder och hon har lovat att bada. Vi får väl se om hon håller det löftet...

Ha en fortsatt skön sommardag alla underbara läsare!

2 kommentarer:

  1. Stackars Eneas - men han verkar ju vara en nöjd ballerina nu ;)
    Vilken snygg klänning du hade på bröllopet!

    SvaraRadera
  2. Vad gott med körsbär och krusbär. Krusbär har jag inte ätit sen jag var liten. Vilka söta ballerinor :)

    SvaraRadera