Besökare

lördag 17 november 2012

Det är pysseltider nu!

Tänk att det bara är två veckor kvar till första advent. Det här året har verkligen rusat iväg. Skulle tro att mitt arbete, där jag började i januari, har bidragit till den känslan. Här hemma har vi småpysslat en del den sista tiden.

Vi har gjort vimplar till barnens rum.


Till Lea gjorde vi juliga vimplar som hon ska ha i fönstret och i grabbarnas rum blev det vimplar med Noels favoritfärger.


Jag har också tagit tag i att måla om min byrå som jag har alla mina pysselgrejer i.

Före:


Två målningar av vit lackfärg och knoppar från Indiska, så var det klart. Hela rummet känns mycket ljusare nu när denna stora pjäs blivit vit.

Jag kunde inte hålla mig från att köpa det här söta glöggsetet med tillhörande våningskakfat när jag var på Guldfynd häromdagen. Det får stå framme, så att jag kan njuta av det även när det inte används.



Jag har heller inte riktigt kunnat hålla mig från att börja lite smått med att fixa här hemma inför advent. Kan erkänna att julgardinerna i köket redan sitter uppe och här o där syns små jultecken.

Bland mina kokböcker i köket bland annat.

Förra veckan:

Nu:


Jag skulle tro att kommande inlägg kommer att handla om det julfix som sker här hemma vartefter. Det brukar ju bli en hel del och det gör denna tid till min favorittid på året.  För er som känner mig skulle jag tro att det inte kom som en överraskning, eller?

Ha en fortsatt trevlig helg alla trevliga läsare!

1 kommentar:

  1. Pernilla förgyller mitt julhem med. Jag skulle inte kunna genomgå en jul utan hennes underbara tips och recept, vilken kvinna. Ja, vilken inspirationskälla. Girl-power i allra högsta grad. Jag bara önskar att det var fanns fler böcker skrivna av Pernilla, ja ett helt bibliotek skulle ju inte vara fel. Håller du inte med mig? Tänk dig att gå in i en byggnad som bara ropar Pernilla och som är fyllt av självbiografier, träningstips, recept och skönlitterära reseböcker. Kanske att vi ska ta en träff och diskutera Pernillas jul-bok. Kanske prova lite recept och bara va. Vad sägs?

    Allt Pernilla-gott!
    Vänligen, Gunilla Blomén.

    SvaraRadera