Besökare

söndag 15 juli 2012

Lite tejp i inredningen är aldrig fel!

Hörde talas om washitejp för några veckor sen på nätet, eller papperstejp som det också heter. Köpte några rullar på Panduro häromveckan och nu har jag testat dem lite.

Samlar på konservburkar för att jag tycker att de är så bra att ha saker i, pennor och annat småplock. Kom då på en morgon att jag ville göra nåt med några burkar som Lea och Noel kunde ha sina pennor i.

 Jag klädde dem i paketpapper och satte washitejp i över-och underkant på varje burk. Lätt, kul och fint!


Såhär ser de ut när de nu står på Leas skrivbord

Tänkte även använda tejpen i mitt skafferi. Men först var jag tvungen att städa lite...


Efter att ha tömt det på allt papperskräp och annat som kördes till återvinningen, samt satt på turkos washitejp på hyllplanen, blev resultatet såhär...


Kom också på att jag ville ha någon typ av skylt till skafferidörren, så jag tog fram bokstäverna från Upwords...


Såhär blev det efter lite tejpande. Välkommen in!





Snart ska vi iväg till vårt sommarcafé som kyrkan driver, där jag och några väninnor ska sjunga.

Ha en skön söndagskväll!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar