Besökare

tisdag 14 februari 2012

En lugn helg med familjen!

Ja, nu har jag jobbat i nästa en månad och jag trivs verkligen! Inskolningar och, än så länge, många gråtande barn gör att man helt slut när jag kommer hem från jobbet. Jag hoppas att det snart vänder så att jag kan få nåt gjort även när jag är hemma. Jag försöker att ta det så lugnt jag kan på helgerna för att ladda batterierna, men ni vet hur det är, de fylls på med saker ganska fort de med. Den här helgen däremot, var riktigt bra. I lördags hade vi församlingsmiddag då vi åt trerätters middag i vår nybyggda del av kyrkan. Köket är också klart så där förbereddes allt av de som höll i middagen. Riktigt gott och trevligt!

I söndags var det underbart vackert ute! Lagom kallt, lagom mycket snö och strålande sol. Så efter att lunchen ätits upp gick vi ut till vår pulkabacke som vi har bakom huset. Barnen åkte pulka och snowracer och lite senare provade vi sparken längs vägen. Ja, det var en mysig dag måste jag säga. Så här var dagen fångat på bild...



Eneas tyckte bäst om att åka spark och äta pepparkaka...
Även Noel och jag tog en tur med sparken i solen. Skuggorna i snön fångades på bild!
Vårt hus såg extra gult och fint ut mot den klarblå himlen och den vita snön...
Uppe på vårt berg hade ingen gått under vintern, förutom några djur såklart, vilket spåren i snön avslöjade.
Ja, nu ska jag nog gå och lägga mig snart, klockan är ju ändå snart 21.00 :-)

Ha en fortsatt mysig alla hjärtans dag!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Och glad alla hjärtans det lilla som är kvar!

    SvaraRadera